he Government of Canada has established a Supporting Black Canadian Communities Initiative and is investing $25 million in projects and capital assistance to celebrate, share knowledge and build capacity in Canada’s vibrant Black Canadian communities. This reflects the Government’s long-standing commitment to diversity and social inclusion. It is also another step forward in the Government’s devotion to the United Nations International Decade for People of African Descent.

A call for proposals has just launched as part of this initiative to invite eligible, Black-led organizations to submit proposals of up to $100,000 for capital projects such as:

–          purchasing work-related equipment; and/or

–          undertaking renovations and retrofits of existing community and work spaces to improve their functionality.

The process will run between June 26 and July 27, 2020. Selections will be announced in late September  2020.

Read more about the application process and guide for this call for proposals available on Employment and Social Development Canada’s website. Do not miss the deadline!

Apply for funding for projects to improve Black-led organizations’ workplaces and community spaces
https://canada.ca/en/employment-social-development/services/funding/supporting-black-communities.html

Applicant guide: Funding for projects to improve Black-led organizations’ workplaces and community spaces

https://canada.ca/en/employment-social-development/services/funding/supporting-black-communities/applicant-guide.html

financement accessible pour soutenir les organismes menés par des Noirs au Canada

Le gouvernement du Canada a mis sur pied l’initiative Appuyer les communautés noires du Canada et investit 25 millions de dollars dans des projets et une aide à l’immobilisation. Son objectif consiste à célébrer les communautés noires florissantes du Canada, à transmettre leurs connaissances et à renforcer leurs capacités. Cette initiative reflète l’engagement de longue date du gouvernement envers la diversité et l’inclusion sociale. Il s’agit également d’un pas de plus dans l’engagement du gouvernement en faveur de la Décennie internationale des personnes d’ascendance africaine des Nations Unies.

Un appel de propositions vient tout juste d’être lancé dans le cadre de cette initiative pour inviter les organismes admissibles menés par des Noirs à soumettre des propositions qui peuvent atteindre 100 000 $ pour d’importants projets comme :

–          acheter de l’équipement professionnel;

–          effectuer des rénovations et des réaménagements des espaces communautaires et de travail existants pour en améliorer la fonctionnalité.

Le processus se déroulera du 26 juin au 27 juillet 2020. Les choix seront annoncés à la fin de septembre 2020.

Pour en savoir plus sur le processus de demande et prendre connaissance du guide pour cet appel de propositions, consultez le site Web d’Emploi et Développement social Canada. Ne manquez pas la date limite!

Présenter une demande de financement pour des projets visant à améliorer les lieux de travail et les espaces communautaires des organismes dirigés par des personnes noires
https://canada.ca/fr/emploi-developpement-social/services/financement/appuyer-communautes-noires.html

Guide du demandeur : Financement pour des projets visant à améliorer les lieux de travail et les espaces communautaires des organismes dirigés par des personnes noires
https://canada.ca/fr/emploi-developpement-social/services/financement/appuyer-communautes-noires/guide-demandeur.html